ELLABELLA  HOMESTYLING VECKANS TEMA


Lampan kan köpas på Blocket

image130
bilder: blocket

Lampor. Hittade dessa trendiga pendellampor tillverkade av glasfiber eller rep-sisal på Blocket. Det är faktiskt inte så svårt att göra liknande själv, de kanske inte hålller i evigheter men jag har gjort detta...

Man behöver: garn/nått snöre - tapetklister - en ballong... Man blåster upp ballongen stryker över ett tjockt lager tapetklister och sedan snurrar man garnet runt ballongen, låter det stelna i en vecka - samtidigt som ballongen troligtvis kommer bli mindre... Haha, detta gjorde jag i förskolan (alltså för 13 år sedan och jag kommer inte riktigt ihåg hur man gjorde exakt...) och trådballongen höll i flera år.. Synd att jag inte har kvar den, kunde visat er annars :) Det blir precis som lampan på bilderna ovan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0